Bakkerij Bartels rebranding

Bakkerij Bartels is al bijna 100 jaar dé ambachtelijke bakker voor grootgebruikers en horeca. Het bedrijf bestaat al sinds 1925, opgericht in Amsterdam en levert allerlei producten van gebak, brood, patisserie tot hartig. 

Zo’n authentiek bedrijf vraagt natuurlijk om een herkenbare en unieke huisstijl. En juist daarom is de huisstijl gerestyled om ten eerste het imago te verbeteren en ten tweede meer herkenbaarheid te creëren. Belangrijke kernwaarden die het bedrijf moet gaan uitstralen zijn authenticiteit, historie, bestaansrecht (100 jaar) en ambachtelijkheid. Er is een skyline geschetst en ontworpen waarin deze kernwaarden worden vertegenwoordigd: de ambachtelijkheid wordt uitgebeeld door de molen, korenaars en het brood. Daarnaast worden er verschillende herkenbare Amsterdamse gebouwen getoond, waarmee de historie en bestaansrecht wordt benadrukt. Je waant je in 1925, waarin de bakkers van Bartels de eerste stap zetten richting een succesvol bedrijf. De historische zwart-wit foto benadrukt dit gevoel. Daarnaast zijn er ook icoontjes toegevoegd om de ambachtelijkheid te benadrukken maar ook om het ontwerp te moderniseren, samen met authenticiteit . Ook zie je deze kernwaarden terug in de lettertypes.

Naast de website is de website ook doorvertaald naar een huisstijl handboek, verschillend drukwerk en verpakkingen voor brood.

Benieuwd naar het resultaat? Bekijk de website hier!

icon design

Webdesign en logo & huisstijl design

Huisstijl

Design en realisatie drukwerk

Websites

Complete responsive website.

Hosting

Hosting en domeinnaam